روزنوشت‌های یک مهندس

در ژرفـنـای اقـیـانـوس آگـاهـی، هـمـچـون رودی کـوچـک امـا جـاری و زلـالـم تـا دریـا شـدن هـمـچـنـان نـیـازمـنـد قـطـره هـای سـخـاوتـمـنـد بـارانـم.

رهایی از سندروم سیندرلا !

عرض ادب خدمت همه خوبان. لبخند

امروز صبح با یه بنده خدایی داشتم میرفتم محل کارم. رادیوی ماشین رو روشن کرده بود و با دقت گوش میداد.

منم کنجکاو شدم و سرم رو از گوشیم بیرون آوردم و به دقت مطلبی که گفته میشد رو گوش دادم.

در مورد سندروم سیندرلا داشت یه روانشناس صحبت میکرد. اسمش خیلی جالب بود.

بصورت خلاصه گفت سندرم سیندرلا یعنی اینکه سواری با اسب سفید و کالسکه طلایی به دنبال دختری میاد و خوشبختش می کنه!

و با این تفکر سیندرلایی نظر دختر اینه که: پس من از فردای عقد نیازی به تلاش ندارم و همه چیز برام مهیاست و نیازهای من برآورده خواهد شد!

 

حالا نمیخوام بیام در مورد این موضوع صحبت کنم. یه سرچ کنید توی اینترنت کلی توضیح در این مورد براتون میاد.

بعد که خوب فکر کردم دیدم این مسئله نه تنها واسه خانوم ها هست بلکه آقایونم دارن! حالا شاید کمتر ولی بهرحال دارن.

دیدم بعضی از آقایونی رو هم که منتظرن یه خانم زیبا و پولدار و با اصل و نسب بهشون جواب مثبت بده. و مشابهش خیلی از خانوم ها رو هم به همین شکل.

 

به نظرم این مسئله نه تنها در مورد ازدواج بلکه در مورد خیلی از مسائل دیگه هم وجود داره. وقتی منتظر باشیم که معجزه ای توی زندگیمون رخ بده یا یه گنجی پیدا کنیم یا قرعه کشی بانک برنده بشیم یا یکی پیدا بشه کمکمون کنه توی مشکلات و هزار تا مورد مشابه دیگه، همه یک معنی رو میدن.

 

فرافکنی و تنبلی و نداشتن عزت نفس

 

 حالا اسم علمیش رو گذاشتن سندروم.!

 

به نظر من این قبیل تصورات و رویاها روز به روز آدم رو گوشه گیرتر، افسرده تر و ناامیدتر میکنه. افراد از خود واقعیشون فرار میکنن. همه یه نقاب میزنن و چیزی رو نشون میدن که در تصوراتشونه. واسه همین خیلیا جرات نشون دادن حتی تصویر خودشونم ندارن! میشن دنباله رو یک سری از افرادیکه از نظر اونا به رویاهاشون نزدیک ترن.

 

ولی واقعیت اینه که همه افراد با هر سن و سالی و هر موقعیت و شخصیت و ظاهری به نوبه خودشون زیبا هستن.

شمایی که داری این مطلب رو میخونی، باید باور کنی که منحصر به فرد آفریده شدی. دوباره هیچ شخصی مثل تو نخواهد آمد.

پس لطفا دست از مقایسه خودت با سایرین بردار. از خود واقعیت لذت ببر. با خودت در صلح باش. با خودت مهربان باش و عاشق خودت شو.

دوست من، بجای اینکه منتظر باشی شرایط تغییر کنه یا یه نفر پیدا بشه خوشبختت کنه روی پای خودت وایستا. روی خودت کار کن. مستقل از هر انسان دیگه ای شو. رشد کن و بزرگ شو. حاضر باش بهای رشدت رو هر چند زیاد پرداخت کنی.

و مطمئن باش با استقلال خودت بهترین افراد و اتفاقها سر راهت نمایان میشن. شک نکن.

در ضمن هر وقت هم ناامید شدی و انرژیت داشت کم میشد همراه با من این کلیپ کوتاه رو گوش کن و ادامه بده. یا علی...

  

 

فایل صوتی این کلیپ رو هم میتونید از اینجا دانلود کنید. :)

 

تعداد نظرات این مطلب [۲۷] است.
واقعا دیگه همین جوری شده متاسفانه ...


درسته اینطوری شده ولی دلیل نمیشه شما هم مثل بقیه باشین.
بجای تاسف پاشو و رویاتو بساز دوست من. :))
نه من  به دنبال اسب سفید و شوالیه رویا ها نیستم ...
هدفم کلن متفاوت با این سندروس سیندرلا هست :)
ولی شدنش معلوم نیست باید صبر کنم !
ولی شاید برای رسیدن به هدف بیشتر جستجو کنم و تلاش ..  
اگه صبر در راستای رسیدن به هدف و خواسته واقعی باشه خیلی هم خوبه.
و با تلاش هدفمند حتما هم اتفاق میفته.
سلام
تشکر از پست عالی تون و انرژی خوبی که میدید.
خواهش میکنم.  :)
عالی.البته دیگران هم نباید مارا با بقیه مقایسه کنند
مقایسه دیگران زیاد مهم نیست. مهم دیدگاه خود انسانه.
راستی اگه میشه یه مطلبی برای آموزش کار با فونت آیکون ها بزار.
باشه حتما.
خدا بخیر کنه با این سندروم
:)
بنظرم گاهی ادم ها باید خودشون تجربه کنند که هیــــــــــــچ کسی جز خودشون نمیتونه براشون کاری کنه.
بله متاسفانه. و گاهی این تجربه خیلی برای آدم گرون تموم میشه.
اما در عوض اون تاوان و تجربه تلخ، پُلی میشه برای موفقیت های آینده....هیچ چیزی توی این دنیا راحت و مجانی بدست نمیاد،حتی تجربه....اصولا انقدر آدم خودش رو عاقل تر و بهتر از بقیه میدونه که از تجربه های بقیه استفاده نمیکنه و باید به اصطلاح خودش سرش به سنگ بخوره
بله. کاملا موافقم. ولی خوب ای کاش میشد از تجربه ها استفاده کرد واقعا.
آقای حیدری ببخشید یه سوال دارم
درخدمتم
یه سوال تخصصی 

درایو سی لپتاپم مرتب پر میشد بااینکه برنامه ای نصب نمیکردم و دسکتاپ و my document هم فایل اضافه ای داخلش نبود..دیروز اتفاقی یه مطلبی خوندم که میشه از یه طریقی درایو رو فشرده کرد.و گفته بود برای درایو سی هم میشه و مشکلی پیش نمیاد.از طریق properties و منوی tools گزینه ای که مربوط به فشرده کردن بود رو تیک زدم و حدود ۳گیگ فضا باز شد..اما وقتی صبح لپتاپ رو روشن کردم این پیغام اومد ؛
bootmgr is compressed
میدونم با قرار دادن دی وی دی ویندوز و ریپیر کردنش مشکل حل میشه اما مشکل بزرگتر اینجاست که دی وی دی رامم مشکل داره و دی وی دی نمیخونه.
راهی وجود داره که بیرون نبرم و خودم درستش کنم؟
ببخشید وقتتون رو گرفتم.
خوب یا باید از دی وی دی رام های اکسترنال استفاده کنید و یا هم ویندوز رو روی یک فلش بریزین و از اون طریق اقدام به ریپیر کنید. البته باید فلشتون خاصیت بوت داشته باشه. که با یه نرم افزار ساده میشه اینکارو انجام داد.
یک دلیل گرایش این مساله شاید این باشد که در کشور ما برنامه ریزی بسیار دشوار است
و ریسک بسیار بالا
بله دقیقا.
میشه از طریق فلش رو برام توضیح بدید؟
شما نرم افزار Rufus رو اول باید دانلود و نصب کنید. بعد فایل ایمیج ویندوزتون رو از طریق این نرم افزار بارگزاری و در مسیر فلشتون اجراش کنید. بعدش خود نرم افزار فایل ایمیج رو داخل فلشتون اگسترکت میکنه و براحتی میشه از طریق فلش سیستم رو بوت کنید. فقط آنتی ویروس سیستمتون رو هم موقتا غیر فعال کنید.
یکمش رو نفهمیدم.

این برنامه رو میشه روی هر سیستمی نصب کرد؟یا ویندوزش مهمه چی باشه؟
فایل ایمیج داخل خود دی وی دی ویندوز هست؟؟

آره میشه نصبش کرد. نسخه پرتابلش هم هست البته. مهم نیست ویندوزش چی باشه. هر چند احتمالا ویندوز شما نسخه 10 هست فکر کنم.
فایل ایمیج رو که باید جدا دانلود کنیدش. میتونید آخرین نسخه ویندوز مورد نظرتون رو از یکی از سایتهای دانلود نرم افزار دانلود کنید.
چون داخل دی وی دی ویندوز که فایل بصورت ایمیج نیست. البته حجمش یخوره بالاست! مثلا من ایمیجی که دارم 4.5 گیگ حجمشه.
یه سوال دیگه 
حجم فلش چقدر باید باشه؟
8 گیگ کفایت میکنه.
ممنونم.خیلی کمکم کردید.خدا خیرتون بده.
و شرمنده که وقتتون رو گرفتم.خیلی عذرخواهی میکنم
خواهش میکنم. این چه حرفیه. موفق باشید. :-)
الان که اصلا رقابتی شده 
خانم ها از دو جهت این سندروم و دارن
هم میخوان از نظر زیبایی به سیندرلا برسن
شاید باورتون نشه دوست من چندتا عمل کرد برای زیبایی
بعد یه عکس فت سیندرلا انداخت
اسم پروفایلشم سیندرلاست
یه بوتیک هم داره اسم اونم سیندرلاست:/
شوهرشم شوالیه سوار بر اسب سفید بود به نظر خودش
قراره برن آمریکا زندگی کنن
واقعا جای تعجب و تاسف داره این وضعیت موجود.
واقعا معلوم نیست به کجا داریم میریم.
توی اینستا خانم هایی که خیلی سعی دارن شبیه سیندرلا باشن دنبال کننده های زیادی دارن و اقایون کلی براشون غش و ضعف میکنن:/

به نظر من اینا همه اش یجور عقده است. من موندم اینجور افراد چطور قراره واقعا زندگی مشترکی رو تشکیل بدن. :/
تشکیل نمیدن و شکست میخورن:/
من که ندیدم خیلی ازدواج های موفق داشته باشن
هدفی ندارن اکثرا
تمام فکرشون دنبال اخرین مد و مدله 
خودم چون بودم میدونم:)
شما هم بله؟  :))
به نکته بسیار مهم و ظریفی اشاره کردید. به نظر من سندروم سیندرلایی میتونه دوشادوش ذهنیت خود قربانی پنداری قرار بگیره؛ از این جهت که در هر دو مورد فرد از زیر بار مسئولیت ها شونه خالی می کنه و در نهایت به جلب توجه،قدرت و ارزشمند شناخته شدن(به زعم خودش) میرسه. اما آیا چنین چیزی از ابتدا در ژن های بعضی ها قرار گرفته و اون ها محبور به پذیرش این جبر هستن؟ خب این میتونه پاسخ توجیحی خود اون افراد باشه ولی مسلما زمانی که برای اولین بار روی پای خودشون ایستادن(به معنای حقیقی کلمه و نه استعاری) چنین ذهنیتی نداشتن. خب پس چه چیزی در این میون باعث شد که اینطور بشه؟ به نظر من آموزش میتونه یکی از پاسخ ها باشه. خارج از مدرسه، فیلم و کتاب ها نقش مهمی ایفا می کنن که خوش بختانه مدتی هست که با تغییراتی در روندشون مواجه هستیم. البته این که در اغلب کتاب های یانگ ادالت و تینیجری یک دختر بی دست و پا و بی فکر به یک دختر بزن بها در بی فکر تبدیل شده زیاد برای من مطلوب نیست ولی باز هم کاچی به از هیچی. مورد بعدی آموزش ١٢ساله مدرسه هست که  از حدود نسل من به قبل از اون، هویت دانش آموز رو محدود به نمره و رنکینگ کلاسی می کنه بدون این که سخن از از خلیفه الله بودن هر فرد به میون بیاره. مسلما وقتی طی یک فرآیند چند ساله انسان عادت کنه موجودیت خودش رو از چشم دیگران ببینه و از قضا اون نگرش حاکی از ضعف باشه، خود اون فرد هم کم کم "عادت" می کنه که نقش ضعیف رو بازی کنه. این عادت هم سرانجام به "باور" میرسه. البته میشه از حرف های من چنین برداشتی کرد که توجیحات من در بطن خودش، همون ذهنیت خود قربانی پنداری در بر داره؛ که در دفاع باید بگم افراد مورد بحث من، انسان های بالغ نیستن که شیرازه وجودشون محکم شده باشه، بلکه کسانی هستن که شخصیتشون کمابیش در مرحله betaقرار داره.
خیلی ممنون از دیدگاه ارزشمندتون.
منم با نظرتون موافقم. مخصوصا در مورد حوزه آموزش. آموزشی که از ابتدا با باورهایی کاملا اشتباه در ذهن افراد رسوخ میکنه و تبدیل به عادات و رفتار افراد میشه. و همین افراد میشن پدر و مادرهای نسل آینده ای که باز قراره در همین چرخه قرار بگیرن. میشه یه جور بمباران اطلاعاتی از پایه ویران.
این مدل طرزِ فکر خیلی کودکانه‌ ست به نظرم :))
بله. ولی خوب گاهی اوقات این رفتارها بصورت ناخودآگاه رخ میده و دست خود افراد نیست.
این که بخوای منتظر باشی یکی بیاد خوشبختت کنه به نظرم اوج حقارت یه فرد هست.
هرکسی وظیفه داره خودش خودش رو خوشبخت کنه.
اساس تشکیل خانواده چیزهای مهم تری رو در بر میگیره و اهداف والاتری داره
متاسفانه جامعه امروز فقط پول رو میبینه ولاغیر

خوب آخه کی باید بیاد و این شرایط رو درست کنه پس؟ فکر کنم بازم همه منتظرن یه نفر بیاد و جامعه رو تغییر بده. در صورتیکه باید از خودمون شروع کنیم.
اعتماد کردن به خودت و عزت نفس داشتن وتلاش برای هدف خیلی مهم...
بعد اینکه به تعداد افراد موجود در کره زمین،یه دید و فکر متفاوت وجود ...باید بهترین خودمون باشیم...خیلی خوب نوشتین...
سپاسگزارم. نظر لطفتونه.
فرافکنی و تنبلی و نداشتن عزت نفس....
دقیقا همینطوره به نظرم.
بله دقیقا  :)
کلیپ عالی.ممنونم ممنونم یک دنیا ممنونم
خواهش میکنم.  :)
زیبا نوشتید :‌)
خیلی ممنون. لطف دارین.
تشکر از پست بسیار خوبتون 
خواهش میکنم. :)
چشم از پنجره بردار منجی در آیینه است...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
احمد حیدری هستم. یه برنامه نویس و طراح سایت که نمیدونم چرا، ولی یه حسی بهم گفت بعد از 10 سال طراحی سایت و کار و بدست آوردن تجربه‌های تلخ و شیرین بسیار در زندگیم یک وبلاگ ساده جاش خالیه. واسه همین تصمیم گرفتم ایجادش کنم و اتفاقات روزمره ام رو داخلش بنوسیم تا آیندگان رو ارجاع بدم بهش!
Based On Erfan Theme طراحی شده با عشق به انضمام کمی خلاقیت توسط: احمد حیدری - (کپی قالب و محتوای آن کاملا آزاد است...)